Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Ρόντιβο (Κορυφή Πέλλας)-Παραδοσιακό τραγούδι στο τοπικό γλωσσικό ιδίωμα.


Kλίκ στο Play(βελάκι) για να ακούσετε το τραγούδι
Πυροβολούσαν, Ελένη πυροβολούσαν. Πυροβολούσαν Ελένη, λεπτά όπλα, πυροβολούσαν Ελένη λεπτά όπλα. Λεπτά όπλα Ελένη, λεπτά όπλα Ελένη, στην Κορυφή. Λεπτά όπλα Ελένη στην Κορυφή.
Εκεί στην Κορυφή Ελένη, εκεί στην Κορυφή, στην απάνω γειτονιά.
Εκεί στην Κορυφή Ελένη, στην απάνω γειτονιά.
Τον Χτυπήσανε Ελένη, τον χτυπήσανε, τον μελαχρινό Γιώργο.
Την αριστερή πλευρά Ελένη, την αριστερά πλευρά, την αριστερή πλευρά και τον δεξί ώμο.
Παρακαλώ σε Ελένη, σε παρακαλώ, σε παρακαλώ Ελένη να πας και να πεις.
Να πεις Ελένη στη μάνα μου, Στη μάνα μου Ελένη και στον Πατέρα μου.
Να μου φέρουν Ελένη, να μου φέρουν, να μου φέρουν Ελένη λεπτό βαμβάκι
για να δέσω Ελένη τις πληγές μου
Κουράγιο Γιώργο, κουράγιο, κάνε κουράγιο, κάνε κουράγιο Γιώργο, έρχονται.
Νάτοι έρχονται Γιώργο η μητέρα σου, η μητέρα σου και ο πατέρας σου.
Νάτοι που έρχονται Γιώργο, νάτοι έρχονται και τα αδέρφια σου.
Νάτοι έρχονται και φέρνουν το φορείο.
Θα σε σηκώσουν Γιώργο θα σε σηκώσουν, θα σε σηκώσουν Γιώργο με το φορείο.
Και θα σε πάνε Γιώργο στο γιατρό.
 Όπως αναφέρει το προφίλ folkmusicgr όπου έχει ανέβει το βίντεο με το τραγούδι, η καταγραφή έγινε στο χωριό Γαρέφι Πέλλας από τον/ην Κ.Ν. …………………………………………………………………………………………………………………………… entopios: Όντως η ηχογράφηση έγινε στο Γαρέφι Πέλλας και στο τραγούδι είναι η γιαγια Νικολάου Κυριακή όπως μας ανέφερε ο εγγονός της, μιας και η γιαγιά δεν είναι πλέον εν ζωή. ……………………………………………………………………………………………………………………………….. Ένα ακόμη τραγούδι που αναφέρεται για το χωριό Κορυφή Πέλλας(πρώην Ρόντιβο) είναι και το Κακόμοιρο χωριό (Πούστου σέλου) όπου αναφέρεται για την σφαγή των κατοίκων από Βούλγαρους Κομιτατζήδες. (Πληροφορίες γέροντες Γαρεφείου Πέλλας). Ακούστε την μελωδία παρακάτω από την ορχήστρα του Γιώργου Ουρούμη

entopios: Ας ελπίσουμε “κάποιοι” να σταματήσουν να μας κατηγορούν ότι δεν προβάλουμε τοπικά παραδοσιακά τραγούδια των Ελλήνων της Μακεδονίας που ομιλούσαν αυτό το σλαβοφανές γλωσσικό ιδίωμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου